Om Jæger Sentrum
I flere tiår har Jæger Sentrum betjent bergensere og hordalendinger med verdens mest kjente bilmerke - BMW. De siste tolv årene har også MINI blitt en del av utvalget. Jæger Sentrum er den eneste autoriserte BMW og MINI-forhandleren i regionen, og har flotte utstillinger på Kokstad og i Åsane. Begge steder finnes også autoriserte verksteder for BMW, MINI og BMW i (elektriske biler). Jæger Sentrum opplever vekst i salget av nye biler, og omsatte i 2013 for 345 millioner kroner og leverte totalt 975 biler. BMW har i løpet av de siste årene økt sin markedsposisjon i Bergen.

 
En del av Jægergruppen
Jægergruppen er konsernet i virksomheten og har en historie som strekker seg tilbake til 1928. Jægergruppen er et familiedrevet konsern og utgangspunktet er som i starten -  forhandler av kjente bilmerker. I tillegg opererer Jægergruppen innenfor eiendom. Ved siden av BMW og MINI har virksomheten Jæger Automobil forhandlere av Toyota og Lexus på Minde, Åsane og på Voss.


Jæger i et historisk lys
Joachim O. Jæger etablerte 31. januar 1928 sitt eget bilfirma på hjørnet av Kong Oscars gate og Lungegårdsbakken.  I begynnelsen var det nok litt tilfeldig hvilke biler som ble markedsført – men fellesnevneren var amerikanske biler, for det var USA som var bilens hjemland. Allerede 31. mars samme år skrev Joachim O. Jæger kontrakt med General Motors som alt da var verdens ledende bilprodusent.
 
I 1932 blir Jæger ene forhandler av Opel i Bergen og de europeiske bilene overtar raskt størstedelen av bilsalget hos Jæger på bekostning av de amerikanske.
 
Parkeringshus var et ukjent begrep i Norge inntil Jæger på nabotomten fikk bygget et slikt med plass til 200 biler over fire etasjer. Bygget tas i bruk ved årsskiftet 1937/1938. På det tidspunkt 2. verdenskrig starter i 1939, har Jæger en betydelig posisjon i bransjen med sine 180 solgte biler.
 
Etter krigen strever bransjen med knapphet på biler og reservedeler. Verksteder og maskiner er også fullstendig nedslitt og hele bransjen må gå i gang med en møysommelig utbedring. Men den frie handelen med importerte kapitalvarer er ennå langt unna. Først i juli 1959 ble busser og lastebiler frigitt og personbilsalget først i 1960.
 
I 1956 trer Joachim Jæger ut av bedriften og selger firmaet til sine to sønner. Det er altså den nye generasjonen som står ved roret når bilbransjen i 1960 er fullt normalisert og klar til å ta fatt på fremtiden i et fritt og åpent bilmarked.
 
I 1963 blir Jæger eksklusiv GM forhandler av Bedford lastebiler og Vauxhall personvogner. Firmaet ekspanderer, og ti år senere tok man agenturene for BMW og DAF lastebiler. Året etter kommer Toyota inn i familien og  MINI kom til i 2002.