Kjøpsvilkår nettbutikk

Definisjon av partene

Selger: Jæger Sentrum AS
Organisasjonsnummer: 976 070 097
Postadresse: Postboks 84 Kokstad
Henteadresse for «Hent i butikk»: Kokstadvegen 42B, 5257 Kokstad
Telefon: +47 55 60 63 00

Kjøper: person som er oppgitt som kjøper i bestillingen.

Generelt

Kjøpsvilkårene gjelder for alt salg av produkter og tjenester fra Jæger Sentrum AS nettbutikk til forbrukere i Norge (fastlandsnorge). Kjøpsvilkårene, sammen med kundens bestilling (bekreftet gjennom en ordrebekreftelse) utgjør det samlede avtalegrunnlaget for kjøpet. Er du under 18 år kan du bare handle ved å betale ved levering.

Priser

Alle priser er inkludert mva. og eksklusive frakt, med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Totalkostnaden for kjøpet vil fremkomme før bestilling og inkluderer alle utgifter forbundet med kjøpet, eksempelvis porto, frakt, emballasje m.m. Prisene er i stadig forandring og vi tar derfor forbehold om prisendring.

Rabattkoder / Rabattkuponger

Rabattkoder og rabattkuponger er kun gyldig i det aktuelle tidsrommet som er opplyst. Noen rabattkoder / rabattkuponger og avtaler er personlige og vi forbeholder oss retten til å deaktivere rabattkoder / rabattkuponger ved eventuelle misbruk. Rabattkoder og rabattkuponger kan ikke kombineres med andre rabattkoder og rabattkuponger.

Betalingsmetoder

Kjøpesummen kan etter ditt eget valg gjøres opp gjennom bank- eller
kredittkort (Visa og Mastercard) eller ved bruk av Vipps. Ved bruk av kort vil kjøpesummen bli reservert på kortet ved bestilling. Kortet blir belastet først samme dag som forsendelse blir foretatt.

Ved eventuell refusjon vil pengene automatisk settes tilbake til samme konto. I det man trykker “kjøp”, aksepterer man kjøps- og leveringsbetingelsene.

Frakt

Vi sender alle våre pakker med Bring eller Postnord. Normal leveringstid for «levert på postkontor» er 2-5 dager og leveringstid for «hjem til deg/på døren» er 2-4 dager, avhengig av hvor i landet leveringen ønskes levert. Pakker kan spores og har varsling som kommer fra transportør.

Inneholder bestillingen din varer som ikke kan leveres til de oppgitte leveringstider, blir du orientert per e-post. Bestiller du varer som har ulik leveringstid pga. lagerstatus vil varene som er på lager bli holdt igjen til alle varene kan sendes samtidig. Tar dette vesentlig lang tid vil du bli informert om situasjonen. Jæger Sentrum AS forbeholder seg retten til å kansellere ordrer ved utsolgt situasjon. Det vil da ikke bli trukket penger fra kundens konto.

Vi leverer kun varer i Norge (unntatt Jan Mayen og Svalbard). Ordre med utenlandsk leveringsadresse vil bli kansellert og pengene vil ikke bli trukket fra kundens konto.

Fraktkostnader

Ved kjøp i nettbutikk vil fraktkostnader fremkomme i handlekurv før ordre bekreftes. Pakken leveres hjem til deg. Om ikke transportør ikke tilbyr denne tjeneste til din adresse, vil pakken automatisk bli sent til nærmeste postkontor.

Klikk & hent

Varer som er kjøpt med Klikk & hent, altså med valget «Hentes hos Jæger Sentrum AS» i handlekurven, skal innen 4 timer plukkes hos oss og kunden vil få beskjed på e-post eller sms når varen er klar for henting. Varen blir liggende hos oss i 2 dager før den frigjøres for salg igjen og ordren kanselleres. Henteadresse for Hent i butikk: Jæger Sentrum AS, Kokstadvegen 42B, 5257 Kokstad.

Bestillingsvarer

Bestillingsvarer er i hovedsak varer vi ikke fysisk har på lager hos oss, men som bestilles direkte hos leverandør ved kjøp.

Leveringstiden på bestillingsvarer er lengre enn «vanlige varer», da disse blir bestilt og levert fra leverandør og ikke fra vårt eget lager. Leveringstiden kan variere noe, og antatt levering skal være oppgitt på produktsiden.

Varer som er bestillingsvarer kan ikke returneres, byttes eller angres på. Disse ordrene er bindende og forhåndsbetales hos oss.

Bekreftelse

Når bestillingen din er sendt vil vi sende ut en e-post til deg med ordrebekreftelse og angrerettsskjema. Dersom du ikke mottar ordrebekreftelsen er ikke ordren din mottatt i nettbutikken, e-posten har havnet i søppelpost eller det kan være oppgitt feil e-postadresse. Når transportør har hentet pakken vil de sende ut sporing pr. e-post eller SMS.

Uavhentet pakke

Ved uavhentede pakker vil kunden bli ilagt et gebyr på kr 300,- for å dekke våre kostnader i forbindelse med pakking, frakt og administrasjon.

Transportskader

Hvis du mottar en vare som er ødelagt under transport, så må vi ha beskjed om dette til salg@jaeger.no innen 2 dager etter at du har hentet ut/mottatt varen. Husk å oppgi ordrenummer og legg ved bilder av produktet og forpakningen.

Angrerett

Ønsker du å angre kjøpet, må salg@jaeger.no ha skriftlig beskjed senest 14 dager etter at du har mottatt varen og informasjon om angreretten. Du kan også angre før varen kommer. Når du angrer har du krav på å få tilbake pengene, men returforsendelsen må du dekke selv. Vil du heve kjøpet ved bruk av angrefristloven, må du opplyse om dette ved returen. Skjemaet må være korrekt utfylt og sendes med varen til:

Jæger Sentrum AS
Kokstadvegen 42B
5257 Kokstad

Pengene vil bli tilbakeført til kunde når varen er returnert i original emballasjen og i den ubrukte stand som den ble sendt i. Husk å oppgi kundenummeret og fakturanummeret.

Bestillingsvarer er untatt angrerett og kan ikke avbestilles, byttes eller returneres. Se avsnitt om Bestillingsvarer.

Reklamasjon

Varene du har bestilt skal være feilfrie ved levering. Skulle du få en defekt eller feillevert vare skal du kontakte salg@jaeger.no innen rimelig tid, og senest innen 2 uker etter du oppdaget defekten eller feilleveransen.

Feil på vare

Meld inn feil på vare til salg@jaeger.no og du vil få et skjema tilsendt som fylles ut, signeres og sendes tilbake sammen med varen i den tilstanden du mottok den.

Feil på levering

Ved feilleverte varer skal varen(e) returneres i ubrukt og uskadet tilstand i originalforpakningen. Returner varen sammen med kopi av ordrebekreftelsen. Skriv årsaken til returen på baksiden av ordrebekreftelsen.

Forsinkelser

Dersom det oppstår vesentlige forsinkelser vil Jæger Sentrum AS gi deg beskjed om dette. Du har da som kunde rett til å gå bort fra bestillingen. Jæger Sentrum AS kan ved forsinkelse tilby deg erstatningsprodukt til tilsvarende pris og kvalitet, men du som kunde er ikke nødt til å takke ja til tilbudet.

Forbrukerrådet

Er du i tvil om dine rettigheter som kunde ved salg via internett, anbefaler vi
deg å søke mer informasjon hos Forbrukerrådet.

Forbehold

Jæger Sentrum AS tar forbehold om at prisfeil, trykkfeil/bildefeil og feil i lagerstatus kan forekomme i nettbutikken. Skulle slike feil oppstå vil vi prøve å løse det på best mulig måte.